Van plan tot werkelijkheid - Reisverslag uit Breda, Nederland van Michelle Vliet - WaarBenJij.nu Van plan tot werkelijkheid - Reisverslag uit Breda, Nederland van Michelle Vliet - WaarBenJij.nu

Van plan tot werkelijkheid

Door: Michelle van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Michelle

07 Juli 2014 | Nederland, Breda

Misschien wel 100x had ik al op de website van Activity International gekeken, ik wist al jaren dat ik het wilde maar ik durfde de stap nog niet te nemen.
Nu was het dan zo ver, via een eenvoudig online aanmeldsysteem was ik opeens aangemeld als Au Pair om naar de VS te gaan.

Dat ging simpel... dacht ik ;)

Toch volgden daarop een hoop voorbereidingen, gesprekken, aanvragen enzovoort. Je komt de VS niet zomaar in, en dat is maar goed ook.

Het is vandaag 7 juli en vorige week is mijn visum goedgekeurd, goed nieuws! Dat was mijn laatste "obstakel" en nu mag ik me dan eindelijk volledig gaan verheugen op de startdatum.

Dat is op 18-08-2014. Ik vlieg op die datum eerst naar New York voor een vierdaagse training met alle andere au pairs vanuit de hele wereld die dezelfde startdatum hebben. Na deze training vlieg ik door naar Californië, waar mijn gastgezin woont!

Ik ben een tijdje bezig geweest met gesprekken voeren met verschillende gezinnen, best lastig (en spannend!) via Skype. Het gezin dat mijn voorkeur had zag mij ook wel zitten (gelukkig) en zo hadden we een match!
Het gezin bestaat uit een papa, mama en twee schattige meiden van 6 en 4 jaar. Ik ga wonen in Menlo Park, dat ligt aan de San Francisco Bay in Californië.

Ik woon samen met het gezin in hun huis. Ik heb een eigen kamer en badkamer tot mijn beschikking op de begane grond. Het is een mooi huis en de omgeving is heel natuurrijk en bekend omdat het een vestigingsgebied is voor een aantal grote bedrijven (Google, Facebook).

Momenteel zit ik in mijn laatste schoolweek van de Sinte Maerte, het is moeilijk om afscheid te nemen van zo'n lief en warm team van collega's. In een korte tijd ben ik me op deze school echt thuis gaan voelen. Ook heb ik een geweldig jaar achter de rug met mijn lieve klasje! Wie weet, hopelijk, keer ik er ooit nog terug!

Nog een paar dagen dus, en dan is het grote vakantie. Ik heb gelukkig eerst nog 5 weekjes vrij om te ontspannen en om te schakelen. Ik heb echt onwijs veel zin in dit avontuur, al lijkt het nu nog zo ver weg en heel onwerkelijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 1888

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2014 - 18 Augustus 2015

The American dream

Landen bezocht: